Keltan KSA.

Digital. Branding. Concept. Design. Marketing.

ARLANXEO is wereldwijd marktleider in synthetische elastomeren opgericht in april 2016 als een joint venture van LANXESS en Saudi Aramco, met een omzet van ± €3,2 miljard in 2017 en ongeveer 3.800 werknemers op 20 productiesites in negen landen. ARLANXEO en Saudi Aramco hebben een overeenkomst ondertekend die ARLANXEO de exclusieve rechten geeft om Saudi Aramco’s aandeel in EPDM, geproduceerd in de Petro Rabigh fabriek, te vermarkten en te verkopen. Deze EPDM-elastomeren voegen zich bij de bestaande Keltan®-merkfamilie van ARLANXEO waarbij de toevoeging KSA staat voor Kingdom of Saudi Arabia. (Lees meer)

ARLANXEO vroeg ons om een nieuwe visuele taal, website en introductiefilm voor Keltan® KSA te creëren. Wij hebben een responsieve, interactieve, gebruiksvriendelijke en meertalige website ontwikkeld die de kernwaarden van het Keltan® KSA-merk weerspiegelt: global, efficiënt en innovatief. De beeldtaal bevat kleurrijke fotografie vanuit “birds-eye-view” met heldere pictogrammen die Keltan® KSA USP’s benadrukken. De film werd gebruikt als korte introductie om mensen te triggeren de website te bezoeken. Verder hebben wij diverse tools ontwikkeld die gebruikt kunnen worden als ondersteuning van de Customer Portal zoals o.a. e-brochures en interactieve pdf’s (user manuals).

English

ARLANXEO is a world-leading synthetic elastomers company established in April 2016 as a joint venture of LANXESS and Saudi Aramco with sales of around EUR 3.2 billion in 2017, about 3,800 employees and a presence at 20 production sites in nine countries. ARLANXEO and Saudi Aramco signed an agreement giving ARLANXEO exclusive rights to market and sell Saudi Aramco’s share of EPDM produced in its Petro Rabigh joint venture plant. These EPDM elastomers join ARLANXEO’s existing Keltan® brand family and carry the extension KSA indicating production in the Kingdom of Saudi Arabia. (Read more)

ARLANXEO asked us to create a new visual language, website and introduction movie for Keltan® KSA. We created a responsive, interactive, user-friendly, multilingual website with to-the-point content that reflects the core values of the Keltan® KSA brand – Global, efficient and innovative. The visual language contains colourful, birds-eye-view photography supported by clear, fresh and bold icons to highlight Keltan® KSA USP’s. The movie was used as a short introduction to trigger people to visit the website. Furthermore, we have developed various tools that can be used as support for the Customer Portal such as e-brochures and interactive PDFs (user manuals).